timajo.reismee.nl

Fietsen door Bangkok

Hehe, daar zijn we weer hoor.

Inmiddels zijn we ruim een week verder en zitten we dus al op Bali.

Op onze vorige lokatie hadden we helaas geen internet, vandaar dat onze belevenissen even stil hebben gestaan.

We zijn dus met Co can Kessel gaan fietsen door Bangkok. Co is een nederlander die al jaren in Bangkok woont en fietstochten organiseert door Bangkok.Drie jaar geleden hebben we dat ook gedaan en omdat we dat zo leuk vonden hebben we het nu weer gedaan. Toen zat Tim nog achterop, nu had hij zijn eigen fiets.

We begonnen de rit midden in Chinatown, we waren in totaal met z'n 15en, 13 toeristen, allen Nederlands en 2 begeleidsters. Co zelf fietst niet meer zo vaak heb ik het idee, zijn bedrijfje is inmiddels een hele business geworden.Maar goed, in Chinatown dus, smalle straatjes, vele geuren en kleuren.

Ook al moeten ze inmiddels wel een beetje gewend zijn al die hollanders op de fiets, toch wordt er iedere keer vrolijk naar ons gezwaaid en worden we vriendelijk toegelachen. Vooral de jongste in ons gezelschap, Tim, trekt veel bekijks op zijn fietsje. De mannen roepen en lachen naar hem, de vrouwen willen hem allemaal even aanraken. Via de markt kwamen bij de rivier , die we met het pondje hebben overgestoken.

Aan de overkant zien we weer een andere kant van Bangkok, iets groener en vele tempels.In een park hebben we even gerust en wat gedronken. Daarna zijn we nog naar een tempel geweest met de grootste zittende Boeddha van Thailand. Via het pondje weer terug en weer over een marktje en terug door Chinatown komen we weer waar we zijn begonnen. Het was een warme en hele leuke tocht.

Nog even door Chinatown heen gewandeld en daarna besloten we om onze eerste rit in de tuk-tuk te gaan maken. We maakten met de chauffeur de afspraak om ons bij een straat met wat restaurants af te zetten. Hij wist wel wat leuks en beloofde om ons rechtstreeks te brengen, no shops, no stops.

Einde van het verhaal werden we natuurlijk gedropt op een plek ergens achteraf, weliswaar bij een restaurant, waarschijnlijk van een vriend of kennis en daar stonden we dan. Waren we er toch weer ingetuind. Het was een visrestaurant en de buurt was ook niet echt aantrekkelijk.

Dus lopend dan maar weer verder om te kijken of we iets anders konden vinden, gelukkig hadden wen een kaart bij ons, dus al snel liepen we in de juiste richting, naar het hotel en op zoek naar wat te eten. We kregen een Burgerking in het oog besloten maar eens voor een lekkere vette hap te gaan.

Daarna hebben we nog even geshopt in Computercity, een warenhuis ter grootte van de Bijenkorf, met alleen maar electronica , gsm's en allerlei gadgets.Je kijkt je ogen uit. Alles, maar dan ook alles kun je er kopen, echt of immitatie.We hebben er een 'echte' i-pod gekocht, van 8 gigabite, voor maar 24 euro, geen geld, haha.

Je wilt niet geloven hoe goed ze dat namaken, zelfs de gebruiksaanwijzing is net echt. Als je ‘m opstart krijg je ook gewoon, het apple-logo en alles is exact hetzelfde. We hebben ze alle 2 in handen gehad, zowel de echte als de nep, maar we zagen geen verschil. Na dit leuke koopje, zijn we naar het hotel gegaan en gaan slapen, het was inmiddels al 22.00 uur.

vera

gelukkig dat we weer kunnen genieten van de verhalen en omschrijvingen, je raakt er gewoonweg aan gewend.
Slecht teken, want het einde komt in zicht voor jullie.
We reizen met onze oogjes lekker mee. Dank.

Annie en Jan

We zijn net klaar met lezen,want wat eem verhaal.Het was ook door het ontbreken van internet ook een tijd geleden.Wat hebben jullie veel beleefd en gezien en wat een toeval van die Bergenaren wel gezellig.Wat is het een mooie reis geworden,maar helaas aan alles komt een eind en wij zullen blij zijn als jullie weer terug zijn.We gaan straks het verhaal nog een keer lezen.Wij hopen dat jullie een goede terugreis zullen hebben en tot gauw.Liefs Jan en Annie,Knuffel voor Tim.

Yvonne

Hoi allemaal,

Leuk de reisverhalen en de foto's erbij die prachtig zijn maken het helemaal compleet. Kon twee weken niet mee lezen, maar nu stort ik me er toch nog eventjes op want ik ben toch wel heel nieuwsgiergig naar jullie belevenissen. Het is dan toch echt wel heel wat anders dan een twee weken Bergen aan Zee, hahaha!

Groetjes, Yvonne