timajo.reismee.nl

Ocean World in Bangkok

De volgende dag werden we wakker en regende het. Het is ook regentijd, dus we zouden niet verbaasd moeten zijn, maar we hadden tot dan nog niet echt regen van betekenis gehad, dus het viel een beetje tegen.We besloten om er een dagjeOceanworld in combinatie met shoppingmalls van te maken. Oceanworldligt namelijk in de kelder van het grootste en meest luxe shoppingmall van Thailand. Gucci, Prada, Dolce & Gabbana, alle dure merken hebben daar hun eigen afdeling, echt leuk om eens door heen te gaan, en in de kelder zit dus Oceanworld, het grootste aquarium van Zuid-Oost Azië.

Eerst wilde Joost even naar de kapper voor een nieuwe hittebestendige coupe. In de straat van ons hotel zaten denk ik wel 20 kappers, dus dat was geen probleem.

We hebben er een uitgezocht en Joost werd geknipt.De dames in de kapsalon vonden het wel leuk zo'n westerse familie in de zaak en babbelden er flink op los. Buiten kwam inmiddels de regen met bakken uit de lucht, dus vroeg de eigenaresse van de zaak of Tim geen massage wilde. Nou dat wilde Tim wel en al rap werden zijn benen lekker gemasseerd. Ondertussen werden we aan de dochter des huizes voorgesteld en ook aan de kat. Gezellig hoor.

De regen hield maar niet op en de dames wilden mij ook nog wel masseren.Joost was inmiddels klaar, dus besloten we dit aanbod maar af te slaan en uitgezwaaid door de dames namen we een taxi richting Oceanworld.

Oceanworld was heel erg leuk en ook mooi. Het zag er allemaal heel verzorgd uit en ze hadden hele mooie vissen en aquaria.Dat zoiets bestaat, in een kelder van een warenhuis.

Het was ook best groot en met een megagrote watertunnel, waar je doorheen loopt terwijl de haaien boven je en naast je zwemmen. Ik weet niet of het een aparte soort haaien was, maar ik vond ze best wel dik en sloom, volgens mij waren ze flink doorvoed. Je kon er ook namelijk tussen de haaien lopen als je dat wilde. Dus om te voorkomen dat ze iets doen, zullen ze ze wel genoeg te eten geven.

We kregen een toer achter de schermen en een tochtje met een boot met glazen bodem, waar je dan ook weer de vissen ziet die je ook in de tunnel ziet.

Verder was er nog een 4D film, waar je door een schildpad wordt rondgeleid door de zee. Leuke film met levensechte effecten, je wordt natgespoten door een dolfijn, er zwemmen haaien langs je benen en nog meer van dat soort dingen. Leuk !

Ook was er een soort bad waar je in kon, met allerlei kleine visjes. Happy fish, happy feet, heette dat en deze visjes eten het eelt van je voeten af.

Dat wilden we natuurlijk wel meemaken en dat was best grappig. Je voelde ze echt knabbelen aan je voeten, de iets grotere visjes beten best wel hard. We zaten met nog 3 andere mensen heel hard te lachen, want het kietelde ook best wel.

Joost had een wondje met een korst erop en de visjes hadden de hele korst eraf gegeten. Tim was een beetje teleurgesteld, want de visjes lieten hem een beetje links liggen. We denken door de massage-olie.

Al met al een leuke middag in dit aquarium doorgebracht.

Daarna nog wat geshopt en rondgekeken in deze luxe warenhuizen.

Moe gingen we weer huiswaarts.