timajo.reismee.nl

Laatste dag Bangkok en vertrek naar Bali

De laatste dag in Bangkok hebben we een rondvaart gemaakt door de klongs van Bangkok.

Natuurlijk werden we weer genept ( hoe kan het dat we er toch af en toe weer intrappen, ze zijn toch slim) We konden kiezen tussen een tocht van een uur, anderhalf of 2 uur.We kozen voor een uur en al met al waren we na 35 minuten de klongs alweer uit. Zo wordt je weer genept dus. Wat langzaam varen en per ongeluk bij de verkeerde steiger afmeren en het uur is weer vol.

Maar goed het was wel leuk, voor zo lang het duurde. Je ziet het leven in de buitenwijken en achterbuurten van Bangkok en toch weer even wat anders dan de stad.We zagen bovendien een aantal redelijk grote varanen, die daar ook leven in die klongs. Mooi om te zien, zulke grote beesten.

Na deze tocht zijn we nog even in de tempel van de liggende Boeddha geweest. We zijn daar 3 jaar geleden ook geweest, maar omdat we zo dicht in de buurt waren en Tim het nog een keer wilde zien zijn we er nog een keer geweest.

Na wat cultuur, zijn we weer richting hotel gegaan, waar we nog wat hebben gezwommen en waar we 's avonds lekker hebben gegeten op de 23 e verdieping, met een mooi uitzicht.

De 23e zijn we vertrokken richting Bali, maar dit kon natuurlijk niet zonder nog een keertje te worden genept/belazerd door een thai.

We moesten om 5 uur op het vliegveld zijn, dus vroeg op.Om half 5 's morgens stonden we buiten op een taxi te wachten. De bellboy van het hotel zou voor ons een taxi aanhouden en we hadden gezegd, wel een taxi met een meter. ( zonder meter weet je meteen dat je belazerd wordt)De eerste 2 die hij aanhield wilden niet op de meter rijden. De derde wel, geen probleem.Koffers erin en gaan. Hij deed keurig de meter aan, dus we waren onderweg.

Ja, dat dachten we dus...................... Na een paar minuten deed hij de meter uit en zei hij dat hij 500 bath wilde hebben. ( dat is ongeveer 11 euro ) Op de heenweg hadden we 6 euro betaald, dus wij zeiden meteen, dat doen we niet, doe de meter maar weer aan.Nou dat deed meneer dus niet en na wat discussie stopte hij ergens in een achterbuurt (zo zag het er uit in het donker en bovendien heel erg verlaten), zei hij ga er hier maar uit.Echt niet riepen wij( dan in de engelse versie natuurlijk), maar hij was onverbiddelijk en daar ben je dan, het was nog nacht en in zo'n rare buurt en we hadden ook nog een vliegtuig te halen. Joost zei je draait maar om en brengt ons maar terug naar het hotel. Dit wilde hij niet doen, we moesten er maar uit.

Ja dag, zei ik, we blijven gewoon zitten. Joost riep nogmaals dat hij terug moest gaan en gelukkig kreeg hijeindelijk door dat wij echt niet van plan waren om uit te stappen en draaide hij toch om, met veel gemopper. Hij probeerde ons toch nog over te halen om voor 500 bath naar het vliegveld te rijden, maar wij waren klaar met hem.

De mensen bij het hotel keken heel verbaasd dat we weer terugkwamen en er werd in het thais wat heen en weer gepraat met de chauffeur, die hoofdschuddend vertrok.Er werd opnieuw een taxi voor ons aangehouden en deze wilde ook wel op de meter rijden en deed dit dan ook. Gelukkig liep het dus goed af, hadden we het reisschema niet te krap gepland en waren we dus op tijd op het vliegveld en bovendien voor maar 185 bath, wat zo'n 3,75 is, dus heel wat goedkoper. Joost gaf de man een flinke fooi en we konden vertrekken : op naar Bali.