timajo.reismee.nl

Vertrek Düsseldorf en aankomst Thailand

De rit naar Düsseldorf verliep voorspoedig, geheel zonder files.

Toen we in Düsseldorf aangekomen waren en ons pasje werkte niet bij de parkeerplaats werden we meteen met ouderwets duitse vriendelijkheid te woord gestaan. (lees afgeblaft !!!) Jaaaaaaaaaaaaaa auf den grünen knop0f drücken schreeuwde die man uiterst vriendelijk door de intercom. Dat begon al leuk.

Uiteindelijk is het gelukt en met een half uurtje vertraging gingen we om kwart voor 4 de lucht in.

Alles verliep voorspoedig en om kwart voor 2 zijn we geland in Bangkok.

Na nog een autorit van 2 uur zijn we op onze eerste plek aangekomen.

Kanchanaburi, bekend om zijn brug over de rivier Kwai.

Na een lange nachtrust zijn we vandaag de omgeving wat gaan verkennen.

Het valt op dat hier niet zoveel toeristen zitten en wat er zit zijn backpackers of thaise toeristen. Nog geen nederlanders gezien, lekker rustig hoor.

We hebben 3 fietsen gehuurd en hebben wat rond gefietst.

Natuurlijk even naar de beroemde brug geweest en wat foto's gemaakt.

Daar werden we getrakteerd op een tropische regenbui en dus hebben we in een drijvend restaurant wat gegeten en gewacht tot het weer droog was.

Daarna nog bij een apentrainingscentrum geweest. Tim vond het prachtig, maar wij vooral zielig. De apen moesten fietsen, basketballen en een horloge opduiken uit het water.

Tim neemt nu nog een duik in het zwembad en daarna gaan we lekker eten.

Yvonne Henneman

Hoi Marinette, Joost en Tim,

Wat leuk om dit te lezen zeg, ik zie jullie gewoon voor me wanneer ik je verslag lees Marinet. In eerste instantie las ik trouwens: In een "drijfnat" restaurant, hahaha!
En inderdaad, sneu voor die apen, voor die mensen natuurlijk hun broodwinning neem ik aan. Hopelijk worden ze wel goed behandeld...die apen bedoel ik dan.
Groetjes,

Yvonne

Roel

Hoi Joost, Marinette en Tim,

Mooi dat het niet al te toeristisch is. Veel plezier.

vera kramer

wat hebben wij toch met die Duitse vriendelijkheid, we zouden ons rot schrikken als ze het zouden vergeten!!
Hoi TIM, geniet ze van alles. groet

Hallo allemaal

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben. Waren de apen leuk Tim? moest je er erg om lachen en hoe ging het fietsen in Bangkok waren het goede fietsen.Nog een prettige vakantie en tot lezens.Liefs Oma Annie en Opa Jan.

marinette

We hebben nog niet in Bangkok gefietst, dat komt pas verderop in de reis, nu hebben we alleen maar het vliegveld van Bangkok gezien.
We hebben wel hier in Kanchanaburi gefietst 2 dagen.