timajo.reismee.nl

Fietsen, markt en Thaise massage

Vandaag gingen we weer fietsen, en onderweg wat dingen bekijken. Ongeveer om een uurtje of tien stapten we op de fiets.

Hetwas behoorlijk mooi weer en dan ook erg warm.

Onze eerste stopwas een vers markt. Hier verkopen ze allerlei verswaren, zoals bloemen, fruit, groenten, maar ook vlees en vis etc. Zodra we de markt opliepen roken we al een doordringende lucht, zeg maar stank. Gatver, ik moest er bijna van koren. De stalletjes met bloemen en fruit zagen er mooi en kleurrijk uit, maar de andere stalletjes............ Even verderop kwamen we een stal tegen waar een varkenskop op lag, de foto er van zal ik later vandaag plaatsen. Nog iets verder zagen we vissen, dood en levend en ook kikkers en allerlei insekten. We zagen zelfs eekhoorntjes en ook katten.(gevild en al)Dit vonden we toch wel vies om te zien en snel gingen we de markt weer af.

Op naar het volgende punt op de route. We gingen naar een groot warenhuis op zoek naar een bal en grote zwemband voor Tim. We hebben daar een uurtje rondgelopen en geen bal en band gekocht, maar wel een shirt voor Joost en een short voor Tim. Nog even wat gegeten bij de Kentucky Fried Chicken en hup weer op de fiets.

Volgende stop was het Jeeath Ooorlogsmuseum, waar een fototentoonstelling was van de aanleg van de birma-spoorlijn en de brug over de rivier, met alles er omheen. Hier hebben we een half uurtje rondgekeken (klein museum), daarna hadden we wel zin in een duik in het zwembad, dus zijn we langzaam teruggefietst.

Bij het zwembad hebben we nog wat gedronken met James en Reneé, een stel wat we hier hebben ontmoet. Je raad nooit waar ze vandaan komen......juist : uit Alkmaar en James kende weer Danny, Joost zijn broer, heeft met hem gewerkt. Inderdaad de wereld is weer eens klein.

's Avonds hebben we wat gegeten bij een restaurantje verderop in de buurt en ook daar kwamen we James en Reneé weer tegen. Zij gingen na het eten nog naar de massagesalon voor een thaise massage en vroegen of we meegingen. Wij dus met z'n 5en naar de salon, waar oma meteen methaar mobiel allerlei masseuses optrommelde. Joost,James en Tim deden een body massage, Reneé een face massage en ik een footmassage. De mannen werden af en toe behoorlijk te pakken genomen aan de au's en oh's te horen, maar uiteindelijk stapten we allemaal relaxed de deur weer uit. Het was al redelijk laat, dus daarna lekker slapen.

wonkyrenee@hotmail.com

Hoi Marinella, Joost en Tim!
Leuk jullie reisverslag. We zitten alweer twee dagen in Bangkok. en vannacht gaan wij weer naar Holland.
Leuk om kennis gemaakt te hebben met jullie en wie weet zien wij elkaar eens op het Waagplein op een terrasje

Groetjes,

James en Renee