timajo.reismee.nl

Dierentuin en zondagmarkt

Nou, we zijn niet ziek geworden van het eten op de markt, dus dat valt weer mee. We wilden vandaag eigenlijk the Flight of the Gibbons doen, maar dat moest je van te voren regelen en dat ging niet meer. Dus dan maar wat anders verzinnen voor vandaag.

Eerst hebben we een tijdje zitten kletsen met een stel uit Almere die hier zijn met hun twee zonen van 10 en 12. We besloten om met z'n allen naar de dierentuin hier te gaan. Volgens de verhalen moet het een grote mooie dierentuin zijn, daarbij hebben zij als enige land in Azië 2 reuzenpanda's en dat is best heel bijzonder. Volgens mij zie je die in Europa ook niet. Bovendien hebben ze ook net een babypanda gekregen, wat zelfs wereldnieuws was,omdat er nog nooit eentje in gevangenschap is geboren. Door de hele stad heen, zie je ook allerlei foto's en posters van deze panda's.

Maar goed, wij met z'n allen in de taxi en hup naar de dierentuin. Het was bloedheet en bij de dierentuin aangekomen bleek je ook met een soort open busjes er doorheen te kunnen rijden. Dit was dus echt ideaal. Je zat wat koeler in die busjes en je kon overal uitstappen of weer instappen. Achteraf een goede keuze deze busjes, want de dierentuin was dus echt heel groot en lopend was niet te doen geweest, zeker niet met deze hitte. We hebben van alles gezien, eigenlijk net als bij ons, maar wel in ruime mooie natuurlijke omgeving. De panda's vonden we ook heel bijzonder om te zien. De moeder met de baby zat apart en daar kon je niet bij, wel stonden er een aantal flatscreens waarop je live beelden kon zien. Er was strenge bewaking bij en je moest stil zijn en je mocht meer niet dan wel, maar goed, wel leuk,

Na de dierentuin met z'n allen naar de stad om wat te eten. Dat was ook weer een beleving, want we waren achteraf gezien waarschijnlijk de verkeerde kant ingelopen, waardoor we in de chinese wijk terecht kwamen. Alleen was hier geen eetttent te ontdekken. Ja wel van die stalletjes langs de weg, maar je wil niet weten, wat daar allemaal op lag, dus dat wilden we niet. Na een wandeling van zo'n 2 uur, waren we het wel zat en hebben we een taxi aangehouden. Deze sprak weer eens zo goed als geen engels, dus wij met handen en voeten uitgelegd dat we ergens wilden eten en normaal eten, geen stalletje. Die man reeds ons de hele stad door en stopte dus uiteindelijk bij een warenhuis met een pizzahut, muffincorner, etc. Ook niet echt wat we wilden, maar ja we hadden honger en hebben daar toch maar gegeten.

Na het eten wilden we nog even op de sunday market kijken en we lieten ons daar weer naar toe brengen. Deze markt is echt enorm ! Je kan het zo gek niet bedenken of ze verkopen het daar, vooral allerlei hangemaakte produkten, zoals stoffen, houtsnijwerk, sieraden, etc etc. Er was ook een gedeelte met etenswaren, waar we nog wat kleine snackjes hebben gegeten. Ook troffen we daar een kraampje aan met allerlei gebakken insekten, echt vies. Ik zet een foto erbij met de menukaart, dat zegt wel genoeg. We besloten nog een straatje te lopen en dan terug te gaan. Nou dat hebben we geweten, er kwam geen einde meer aan zeg. Die straat was echt kilometers lang en als je een dwarsstraat tegenkwam dan ging de markt ook in die straten gewoon verder. Wat een enorme markt zeg! Uitendelijk kwamen we na anderhalf uur schuifelen op een plek waar we een taxi konden pakken en hup...........naar het hotel en naar bed voor ons volgende avontuur : the Flight of the Gibbons.