timajo.reismee.nl

Zweven door het oerwoud

Vandaagwas het dan zover, zweven door het oerwoud. Spannend dus !!!!

Om 10 uur werden we opgehaald bij ons hotel, we waren samen met de familie uit Almere en met de belgische eigenaar van het guesthouse.

Het wasongeveer anderhalf uur rijden tot we hoog in de jungle waren.Daar anngekomen moesten we eerst een verklaring ondertekenen, dat je gezond was en geen gebreken had. (we hebben al onze ouderdomskwalen maar verzwegen) Vlakbij de plek waar we afgezet werden was een kerkhof en volgens ons konden ze je daar mooi meteen dumpen als je uit de boomzou storten. (volgens mij waren er een paar van ons best zenuwachtig) We kregen wat uitleg en we werden in allerlei tuig gehesen en kregen een debiel helmpje op. We zagen er alvast fantastisch uit. De pret kon beginnen.

We werden naar het eerste plateau gebracht waar al een lijn klaar hing en 2 gidsen voor ons klaar stonden. Je kreeg ook een soort haak mee, waarmee je eventueel je snelheid kon afremmen,als je het te hard vond gaan. Ik was wel een beetje zenuwachtig, maar Annelieke van het stel uit Almere veel erger. Toen zij aan de beurt was ging dat dan ook met een harde gil. Ik dacht, wat er ook gebeurt, ik ga niet gillen. Tim deed het heel stoer, dus ik dacht dat doe ik ook. Het ergste is eigenlijk het moment dat je jezelf van dat platform af moet laten vallen, de diepte in, dit vond ik vooral de eerste keer heel eng, maar later viel dit mee en wordt je steeds manser. Joost vond dat ik wel stoer was, bij de 3e sprong ging ik zelfs met losse handen, jaja. Ook Tim was heel stoer, hij was namelijk wel de kleinste van de groep en mocht eventueel vast aan de gids, maar hij wilde alleen. Zo vlogen we van platform naar platform door de jungle heen, en echt op enorme hoogte, in de toppen, supermooi. Bij elkaar is het een parcours van 2 kilometer en het duurt ongeveer 3 uur. Ook moesten we onderweg 2 keer recht naar beneden, een soort abseilen, met best wel vaart en dan lieten ze je halverwege stoppen, voor een fotootje. Daar bungelde je dan met je armen wijd, hier keek Tim wel een beetje benauwd bij, maar hij deed dapper wat er gezegd werd.

Het laatste platform lag echt bij een enorme afgrond en daar keek je echt helemaal de diepte in, wat een sensatie ! Ik kan het iedereen aanraden, die hier komt, want het is echt heel leuk om te doen en in supermooie omgeving. Ik doe wat foto's erbij voor een indruk.

Na deze spanning en sensatie, kregen we een koud drankje en een lekkere lunch. Na de lunch zijn we nog even bij een waterval wezen kijken en kregen we een lekkere tropische bui op ons hoofd. Moe en voldaan reden we weer naar het guesthouse terug en het was heeeel stil in het busje.

Reacties

Reacties

vera

gekluisterd aan het scherm en meteen denken aan mijn hoogtevrees, hadden jullie dat niet??Zeer indrukwekkend
de reisverhalen en foto's. Kijk uit naar de volgende.Doei Tim.

Annie

Wat een sensatie zal dat geweest zijn.Dat jullie dat durven en vooral Tim in zijn uppie.Stoer Tim vond je het niet eng.Ik moet er niet aan denken.Zijn het leuke mensen uit Almere en Tim geniet je nogal.Wat komen er verder nog voor spannende verhalen .We wachten het met panning af Groetjes en knuffel voor Tim Groeten ook van Opa Jan.Doei Oma Annie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!