timajo.reismee.nl

Dagje toeren en schorpioen

Gisteren hebben we weer een rustig aan dagje gehad en hebben we een beetje gefietst door Chiang Mai en omgeving. We hebben een tempeltje bekeken en wat gezwommen.

Vandaag stond er weer wat op het progamma, we gaan bij enkele bergstammen kijken en wat rondtouren met een gids in de omgeving.

We begonnen bij de bergstammen. Het zijn niet de bergstammen, die echt in de bergen leven, maar een dorp min of meer opgezet voor de toeristen, maar dan wel zo, dat je een beetje een indruk krijgt hoe deze volkeren leven. Je ziet in ieder geval hun kleurige kleding en je kunt wat spulletjes van ze kopen. Eigenlijk een beetje commercieel dus, maar ja toch wel leuk om te zien. Tim vond vooral de zogenaamde Karen Longneck tribes het leukst, dat zijn dames met een hele laag ringen om hun nek, soms heel lang. Je kunt het op de foto's zien.

Na de bergstammen zijn we bij een olifantenkamp geweest. Dit kamp heeft ongeveer 70 olifanten en iedere olifant heeft zijn eigen verzorger. De olifanten worden ingezet voor de toeristen, om op te rijden, maar ook om ze te helpen met verzorgen, baden, voeren, etc. Deze olifanten hebben het redelijk goed. Ze worden ongeveer van 10 tot 4 ingezet voor allerlei dingen, maar ze hoeven bijvoorbeeld niet continu rondjes te lopen. Als ze een ronde hebben gedaan, krijgen ze eten en rust. Na 4 uur, gaat het park dicht en mogen de olifanten vrij rond lopen over het terrein en door het bos. Wij hebben er een ronde van een half uur gedaan, wat Joost meer dan genoeg vond, want hij werd door dat geschommel een beetje misselijk. Tim en ik niet,want wij hadden een pilletje tegen wagenziekte op, hahaha. Verder heeft Tim de olifanten gevoerd en hebben we wat rond gekeken.

Na de olifanten hebben we wat gegeten en zijn we naar een dorpje in de omgeving gegaan, waar we wat hebben gewinkeld. Ook hebben we een klein fabriekje bezocht waar ze parasolletjes maken. Leuk om te zien.

Bij terugkomst in het hotel hebben we nog even wat gedronken en daar kreeg ik toch even de schrik van mijn leven. Ik zag vanuit mijn ooghoek iets bewegen bij mijn voet en toen ik keek zag ik dus een enorme zwarte schorpioen daar lopen. Volgens Joost gilde ik niet eens en zei ik heel kalm : hee, een schorpioen, maar ik sprong wel meteen op. Hij was echt heel groot, wel zo'n 10 a 12 centimeter.De eigenaar van het hotel had ook nog nooit zo'n grote gezien. Hebben wij weer, ik heb er nu nog de kriebels van. Volgens het personeel hier een dodelijke soort, volgens een ander hier niet, maar goed, ik zie er liever niet meer zo eentje. We hebben nog wel snel een foto genomen, als bewijs. Het personeel heeft 'm gevangen en in een pot gestopt. Wat ze er mee gaan doen ? Ik hoop dat we in ieder geval nog een beetje slapen vanacht.

Reacties

Reacties

Ivonne

En lekker gegeten? Weten jullie zeker dat het niet die schorpioen was? Misschien krijg je wel te eten wat jezelf gevangen hebt???
Je schrikt je toch het apezuur, koelbloedig ben je toch Marinette, jumpen van de ene naar het andere plateau en dan ook nog koeltjes een schorpioen opmerken, zeg je collega's kunnen je niet missen, dus wil je wel even blijven opletten en vooral als je je schoenen aantrekt!!??
Tim jongen wat ben jij stoer zeg, Tom heeft hoogtevrees, dus die zou het nooit doen, maar het lijkt me wel heel erg gaaf! Geniet maar lekker, ik nog 1 dagje werken en dan vakantie! Veel plezier en doe voorzichtig! Ivonne

Annie en Jan

Wat een schrik zeg met die schorpioen,wat een lelijk beest zeg en Marinette heb je nog goed kunnen slapen.Hoe was het op de olifant Tim,jij vond het wel leuk zeker.Joost wiebelde hij voor jou te veelJullie hebben wel een vakantie waarin genoeg gebeurd.Tim ik vind die kettingen ook heel mooi bij die dames aan de nekken.Hebben jullie nog wat gekocht op de markt.Wanneer gaan jullie nu weer verder? Pas op voor enge beesten en geniet er nog maar goed van.Liefs en knuffel voor TimOma Annie-Opa Jan

marinette

Tim vond het heel leuk op de olifant en heeft ook gedroomd van de schorpioen.
Op de markt hebben we wat kleine dingen gekocht en Tim heeft een Barcelona shirt van Messi gekocht en een Real Madrid shirt van Ronaldo gekocht.
Zaterdagochtend vertrekken we naar Bangkok.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!