timajo.reismee.nl

Vertrek uit Chiang Mai en aankomst in Bangkok

Inmiddels zitten we nu in Bangkok.

De laatste dagen in Chiang Mai hebben we wat geluierd bij het zwembad, we zijn bij een groot meer geweest, waar de Thai ook allemaal heen gaan en we zijn nog 2 keer naar de nachtmarkt geweest.

Op de nachtmarkt hebben we wat souvenirs gekocht en we hebben we lekker gegeten.

Op de terugweg van de nachtmarkt naar het hotel troffen we helaas een dronken chauffeur in een gammele oude bak, dus Tim en ik kwamen misselijk aan.

Joost had voorin gezeten bij de man en volgens Joost stonden z'n nagels in de stoel, zo had hij 'm geknepen.

Maar goed, zaterdagochtend namen we afscheid van Daphne en haar broer, en tim met tranen in z'n ogen van de hondjes waar hij mee speelde en gingen wemet het vliegtuig naar Bangkok.

De reis verliep eigenlijk super voorspoedig, dus binnen 2 uurtjes stonden we in Bangkok.

Het hotel is lekker luxe en we hebben ook eenheerlijke luxe kamer op de 20e verdieping met uitzicht over de stad. Tim kan hier uren voor de ramen staan en zich vermaken met alleen maar kijken.

We hebben nederlandse tv en ook internet via de tv, een eigen badjas met slippertjes, dus lekker allemaal hoor.

Vandaag zijn we naar de grootste markt van Bangkok geweest en we keken ons ogen uit.

Je kan het zo gek niet bedenken of het is hier te koop.

Ook de levende have is vollop aanwezig en het is moeilijk om nee te zeggen, als je al die puppies en kleine katjes ziet.

Ze verkopen hier echt alle soorten rashondjes en katjes en bijna voor nop, ze zien er ook goed verzorgd uit.

Je koopt hier bijvoorbeeld zo'n Chihuahua voor maar 80 euro, daar betaal je in Nederland 10 keer zoveel voor. Een klein Maine Coontje kost maar 50 euro.

Waren de prijzen maar zo in Nederland.

We hadden gehoord dat ze ook slangen en zo hadden, maar die hebben we niet gezien.

Wel ook wat eekhoorntjes gezien, maar dat vonden we best zielig, wat moet je nou met een eekhoorntje in huis? Sommigen hadden zelfs kleertjes aan.

Na de markt hebben we lekker een duik in het zwembad genomen,

Nu nog wat eten en dan naar bed.

Morgen gaan we fietsen door Bangkok met Co van Kessel, dus dat beloofd weer een leuke dag te worden.

Annie en Jan

Hallo alle drie.Jullie maken nog eens wat mee.Is het geen kerel die vol van vuurwerk is dan is het wel eem bezopen vent. Tim wat een lief hondje waar je mee op de foto staat.Wat toevallig die lui uit Alkmaar,en hebben jullie nog gefietst met Co van Kessel en wie is dat ,wij hebben nog nooit van die man gehoord.Is dat een Nederlander die in Bangkok woont.Hoe was de massage,was het de moeite waard.Nog heel veel plezier en we wachten vol spanning op de volgende avonturen.Liefs en Groetjes : Jan en Annie